Ga terug
+ servings

Aardbeien Frappuccino Droom

Verfrissende Aardbeien Frappuccino Droom met verse aardbeien en romige smaken. Perfect voor warme zomerdagen of als feestelijk toetje. Eenvoudig te maken en rijk aan smaken.
Voorbereidingstijd: 10 minuten
Bereidingstijd: 5 minuten
Totale tijd: 15 minuten
Servings: 4 personen
Calories: 320kcal
Cost: $10

Equipment

  • Blender
  • Kom
  • Garneer- of serveerlepel
  • Grote glazen
  • IJsblokjes

Ingrediënten

  • 250 g verse aardbeien plus een paar extra voor garnituur
  • 400 ml koude melk
  • 6 bolletjes vanille-ijs
  • 2 eetlepels vanillesuiker
  • 50 g sablékoekjes of shortcake-koekjes
  • 150 ml zure room om te kloppen
  • 2 eetlepels extra aardbeiencoulis voor de garnering
  • 6-8 stuks ijsblokjes
  • 1 theelepel vanille-extract
  • 2 eetlepels poedersuiker

Instructies

  • Wasm de aardbeien grondig, verwijder de stelen en snijd ze in stukjes. Pureer ze in een blender tot een gladde massa.
  • Voeg in een blender 4 ballen vanille-ijs, de ijsblokjes, koude melk, puree van aardbeien, vanillesuiker en vanille-extract toe. Mix alles tot een gladde, romige massa.
  • Fijnstamp een deel van de koekjes en houd een klein deel apart voor de garnituren.
  • Klop de zure room met de poedersuiker in een kom tot een stevige chantilly.
  • Voeg een beetje aardbeiencoulis toe aan de bodem van elk glas, gevolgd door een laag fijn gestampte koekjes. Voeg dan de mélange frappé toe tot ongeveer halverwege het glas. Voeg nog wat verse aardbeienstukjes toe langs de randen van het glas. Top af met chantilly en serveer direct.

Notities

Deze Aardbeien Frappuccino Droom is niet alleen een heerlijk drankje, maar ook een feest voor de ogen. Met zijn levendige kleuren en verschillende lagen is het een ware showstopper op tafel.

Nutrition

Calories: 320kcal | Carbohydrates: 50g | Protein: 5g | Fat: 15g | Saturated Fat: 9g | Cholesterol: 60mg | Sodium: 90mg | Potassium: 250mg | Fiber: 2g | Sugar: 35g | Vitamin A: 400IU | Vitamin C: 30mg | Calcium: 150mg | Iron: 1mg
Heb je dit recept als eens geprobeerd?Let us know how it was!